8 juni 2012

Åbo

Mellandag.
Mats fram och tillbaka till Vasa på en jobbintervju och jag började dagen med att göra lite småservice ombord ... och så kokade jag kaffe. Då jag planerade etapperna nämnde jag åt Mats att jag kommer att ta med pulverkaffe. Då fick jag höra världens fnysning. "Det ska vara mummokaffe på sjön!", brölade han i luren. Så nu har vi med oss bägge sorterna, men i morse fick jag bestämma :).

Därefter provianterade jag. Åbo är ju ingen storstad, men att utan transportmedel få ner det som vi behöver till hamnen har varit en ren plåga. Tack och lov har jag i alla fall haft tur med vädret. Solsken och lätta brisar hela dagen.

Tyvärr blir det inga bilder idag, min gamla trotjänare Olympus har sagt upp kontraktet. Hinner ännu in till centrum ett varv till för att kolla om det finns förmånliga alternativ

I morgon styr vi på destination Nystad. Biltillverkningens Mecka. Där tillverkades ju Bilen i många år. Vi kommer också, för första gången sedan vi lämnade Ljusterö, att tanka. Det gör vi innan vi säger adjö till Åbo.

Uppdatering: Det var inte alls kameran som fallerade, det var datorn som redan i Åbo hade fel på usb-portarna. Några bilder från mellandagen:









1 kommentar:

  1. Hoppas herrarna får en fin tur nu uppåt landet. Men de lovade regn på nyheterna idag.. så spänn upp regnkläderna..

    Nystad kan ju vara intressant.

    Hoppas också jag! Håll flytvästarna på, även om vattenkvaliteten blir bättre..

    önskar..

    SvaraRadera