21 oktober 2013

Upptagning

Redan senaste höst svetsade min måg ihop Tindras trailer. Att resultatet då inte blev så lyckat berodde helt på min planering. Jag såg ju då efter upptagningen hur snipan borde ha fått komma till ro, så nu inledde vi lördagen med att modifiera mina fjolårsfadäser. Det gick på ca en timme.
Därefter var det dags att backa ut trailern i sjön och fastän vi hade ett vattenstånd betydligt under det normala gick upptagningen som en dans.
Det fina i kråksången är att jag nu inte behöver masta av om jag inte så vill, utan hon kan stå färdigmastad till våren bara jag ser till att stagen inte är för spända då vinterkylan biter i kinderna.
Nu återstår bara lite motorservice - sedan är hon klar för vinterförvar.
Svetsare Mårten med sin Valtra
En nöjd skeppare ... nästan på torra land
På väg upp från stranden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar