11 augusti 2011

Resa i västerled

Efter flera upplysande samtal med Göran på Ljusterö åkte jag och Jonas, en av mina eventuellt blivande plastmågar ... hehe, över på en snabbvisit till Sverige i början av augusti. Jag ville göra en s.k. okulär besiktning av snipan, en Monark 690 MS :). Resan fick ett lyckligt slut. Göran och hans hustru Kerstin visade sig vara riktiga hedersknyfflar.

Göran
Göran

Det som fick mej att nästan gå på tårna var båtens hjärta :). Välskött och vacker.

Perkins
Perkins M30

Vi skakade hand med varandra, kom överens om en handpenning och jag åkte hem för att bekräfta affären med Eivor.

Hon var genast med på noterna efter att ha hört vad vi tyckte om snipan och hennes skick.

Görans och min deal går ut på att han sjösätter och riggar snipan våren 2012. Det ville han absolut göra, kanske som ett farväl till Regina(snipans nuvarande namn). Därefter får han använda henne så mycket han vill tills jag kommer över i början av juni. Då sker den slutliga överlåtelsen och jag seglar hem henne till Finland.

Nu blir det mycket att planera ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar